Jij bent echt een mama

29.4.16

in

Werd mij gezegd door een oude schoolvriendin die na jaren wilde afspreken.
Wow je bent nu echt een, mama. Volgens mij was het niet bedoeld als compliment maar meer als wat ben je veranderd en je bent niet meer zoals vroeger.
Ja sorry dat ik je verhaal over je kroegentocht niet zo spannend vindt of hoe brak je wel niet was.
Als ik er al aan moet denken dat ik nu naar een kroeg zou gaan, van feest naar feest, dronken worden en dat allemaal nog voor de lol? Nou geef mij portie maar aan fikkie.
Ik heb nu andere prioriteiten, waarschijnlijk heeft iedere moeder dat wel.
Ik heb een full-time baan en na dat werk begin ik aan mijn andere baan: mijn baby verzorgen en dat stopt nooit.
Niet dat ik klaag maar geloof mij maar de gemiddelde mama is niet meer bezig met feesten en dronken worden. Een douche nemen is tegenwoordig al een vakantie voor mij.
Een keer in de zoveel tijd laten wij de baby bij oma of tante en dan gaan wij naar de film of uit eten, ook al gebeurd het niet zo vaak ik vind dat heerlijk. En dat is genoeg voor mij. 
Toen ik na die lunch naar huis ging moest ik nadenken over wat zij zei.
' jij bent echt een mama ' ja dankjewel ik vind dat het grootste compliment dat je mij kan geven. Ik ben een mama. 

XDeb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten