He jij daar, Alfa man!

22.4.16

in


Ridderlijkheid is dood.
En voor de mensen die vragen wat is dat? Ja precies dat bedoel ik dus.
De gemiddelde persoon weet niet eens meer wat het is dus kan je ook niet weten wat je mist.
Ridderlijkheid:1) Attent 2) Chevaleresk 3) Cavalièrement 4) Edelmoedig 5) Eerlijk 6) Edel 7) Galant 8) Hoffelijk 9) Openlijk 10) Oprecht 11) Ruiterlijk 12) Rondborstig 13) Voorkomend 14) Waardig 15) Welgevoeglijk 16) Wellevend 17) 
Ja ja enzovoorts, kort gezegd een man (of vrouw maar nu hebben wij het over de mannen) die een deur voor je openhoudt of die je voorlaat wanneer je ergens naar binnenloopt.
Had ik laatst een afspraak met mijn mama clubje liepen wij naar binnen met wagens en het was zo een achterlijke deur lees: gewoon een normale deur. Maar met een kinderwagen in je hand dus niet te doen.
Mijn vriendin en ik tagteamen om naar binnen te gaan.
Ja hou jij de deur vast dan loop ik een stuk dan doe jij dit en zus en zo maar ondertussen stond er dus een man achter ons gewoon naar dit hele tafereel te kijken alsof hij water zag branden.
Nu was ik met mijn baby dus had ik geen zin om wat te zeggen maar ik kon het niet laten om toch nog even om te draaien om met gespleten oogjes bedankt he af te vuren.
Ik heb zelf geen zonen maar mama's geef eens manieren mee voor je zonen en papa's wees eens lief voor mama dan ziet je zoontje hoe hij later vrouwen moet behandelen.

X Deb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten