Toch maar kinderopvang?

28.11.16

in

Vanaf het moment dat ik mijn moeder vertelde dat ik zwanger was, was het al de afspraak dat zij doordeweeks op mijn dochter ging passen. Zo werd de baby geboren en toen ik weer aan het werk moest was de baby twee dagen bij mijn moeder en een dag bij mijn zus. Ik vind dit een hele fijne regeling en vind het een fijne gedachte dat mijn kleine overdag bij iemand vertrouwd blijft. Vooral omdat ik deze optie heb is het kinderdagverblijf een beetje op de achtergrond gebleven. Ik vond het eerlijk gezegd maar een beetje eng, zoals elke moeder wel heeft. Al die kindjes die ik niet ken, van die leidsters waar ik niets van weet en een baby die iets te wandelgraag is. Natuurlijk zijn dit gedachten die door iedere moeders hoofd gaan. Vandaar dat ik geen haast had om die kleine een middagje naar de opvang te sturen zodat ze een beetje kon socializen. Ik dacht dat komt wel goed. Ook bij het consultatie bureau zeiden ze dat dat wel goed komt en de baby met twee jaar naar een peuterspeelzaal kan. Dat is voldoende. 

Solo.
Toen viel mij ineens iets heel duidelijk op.
Vanaf de afspraken met de verloskundige die ik in een groep had. Heb ik een groepje mama vriendinnen overgehouden met wie wij afspreken. In een café speciaal voor mama's waar de kindjes kunnen kruipen en spelen, ideaal natuurlijk. Baby wil dan nooit gelijk spelen want ze moet de kat uit de boom kijken en daarnaast ze wel op weg. Waar de andere baby's allang weg waren gekropen en samen op ontdekkingstocht gingen bleef mijn baby bij mij in de buurt en wilde ook niet echt met de anderen spelen. Ze kroop even weg om wat stiften te pakken en kwam iedere keer weer terug bij mij. Raar gedrag? Nee zal wel niet maar het viel mij wel op dat zij zich wat anders gedroeg dan haar leeftijd genoten. Misschien is dat gewoon haar karakter of had ze geen zin om op dat moment samen te spelen. Sowieso heb ik haar peuterspeelzaal al uitgekozen en waarschijnlijk zal ik toch ook een kinderopvang bekijken zodat ze een middagje in de week kan samenspelen met andere kindjes. Ookal weet ik het nog steeds niet zeker. Wat vinden jullie hier van?

X Deb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten