Ik heb een druktemakertje

10.11.16

in

Waarschijnlijk spreek ik voor iedere moeder als ik zeg: ik ben uitgeput. Deze kleine baby is overnacht groot geworden en klimt op alles wat ze kan vinden, blijft niet stilliggen en heeft een eigen wil. Haar stoeltje gebruikt ze als opstap om op de bank te klimmen of op tafel. Wanneer we op de bank zitten klimt ze via mijn schouders over de rand om aan de planten van mijn moeder te trekken. Kom ik thuis na een dag van werken komt ze aangesneld om vervolgens langs mij heen de trap op te klimmen, want ik moet namelijk nog een traphekje halen dus schiet ze naar boven wanneer de tussendeur opengaat. 


Babytijd.
Ik weet nog zo goed dat ze elke dag lekker in mijn armen lag, te eten, slapen en heerlijk chillen bij mama. Dat ging snel voorbij zodra mevrouw kon zitten. Want ze ging hard van zitten naar tijgeren naar kruipen en al snel werd het haar dagelijkse bezigheid om langs de tafel te lopen. Alsmaar rondjes. Mijn moeders tafel die vroeger een torentje met snoepjes en geurkaarsen erop had is nu leeg met allerlei kleine vingerafdrukken erop. Toen ze net geboren was wilde ze maar niet alleen zijn en altijd bij iemand in de armen liggen, ik dacht, gek genoeg dat blijft altijd wel zo. Toen kwam ineens die periode dat ze nooit meer stil wilde liggen. Een luier verwisselen is soms echt een drama en ik ga niet eens beginnen over het aankleden. Denk je net awh je komt gezellig bij mama op schoot zitten? Nee dan wringt ze zich los om weer door de woonkamer te banjeren. Maarja dit zal bijna ieder kindje wel hebben als fase ( hoop ik.) 

Voordelen.
Ookal ben ik heel erg van slapen en rusten sinds mijn druktemakertje er is vind ik het vaak zonde om te lang in bed te liggen. Ik zou nu zoveel dingen kunnen doen denk ik dan. Ook is het nooit saai met deze kleine avonturier, heb ben je op de bank gekomen? Waar heb je ineens die lepel vandaan? De oplettendheid houdt niet op. Het zorgt er wel voor dat ik dingen gelijk doe in plaats van dat ik het uitstel naar een ander moment. Vooral goed omdat ik dat voor mijn zwangerschap wel altijd deed. Waarom nu als het later ook kan doen? Ik ga nog ff een uur in bed liggen. Daag. Dat was ik. En ik ben nu eerlijk gezegd we blij dat dat nu anders is. Straks is die kleine 1 jaar en ik ben benieuwd wat ze nog meer voor mij in petto heeft. 

XDeb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten