Mama modus

16.3.16

in

Vandaag, vanmorgen eigenlijk drong er iets tot mij door nadat mijn moeder vraag of ik de jurk die ik aanhad zou aandoen naar werk.
Begrijp mij niet verkeerd ze bedoelde het niet positief want ik had namelijk mijn fijne moeke jurk aan die ik tijdens mijn halve zwangerschapsverlof aanhad.
Heerlijk vind ik die jurk en fijn om aan te hebben dus ik was natuurlijk een beetje beledigd toen mijn moeder dat tegen mij zei maar toch liep ik schoorvoetend naar boven en trok wat anders aan.
Met een beter, nieuwe en moderne jurk ging ik dus de deur uit.
Vrolijk op werk aangekomen deed ik wat moest doen en dacht er verder niet meer over na totdat ik een topje op de vloer zag hangen.
Ik keek ernaar en het was echt een mama/moeke top.
Zo een topje waar je voordat je zwanger wordt nooit een tweede keer naar had omgekeken maar waar nieuwe moeders toch in zouden trappen omdat het een makkelijke katoene top was met een glittertje.
En oh oh oh ik was er ook bijna ingetrapt.
Toen drong het pas tot mij door ik viel bijna in de moekemodus totdat mijn moeder zei: 'trek je deze jurk aan?'
Nou snap ik wel dat we met onze verse buikjes waar de baby net uit is verhuisd willen hijsen in een high waist skinny broek en ingesnoerd tot aan je oksels.
Maar ik let wel op dat niet verval in de comfort, behalve thuis natuurlijk waar ik maar al te graag mijn moekejurkje weer aandoe.

X Deb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten