Waarom nog trouwen?

7.3.16

in
... Omdat ik vind dat het erbij hoort.

Source: instagram loraarelleno

Mijn ouders zijn getrouwd en mijn grootouders waren ook getrouwd.
Ja ja zou je zeggen je wilt dat omdat je zo bent opgegroeid en dat voorbeeld hebt gehad, ja dat klopt zo ben ik opgevoed.
Nu hoor ik ook wel hoeveel mensen tegenwoordig scheiden en hoe moeilijk het wel niet is om een huwelijk te onderhouden en wat een scheiding ook daarbij kost.
En ik hoor ook vaak je bent ook zolang samen met je partner waarom zou je nog trouwen?
Of hoe ouderwets het wel niet is.
Ik kan met deze loze opmerkingen wel dagenlang doorgaan, want dat zijn ze. Loos. Waardeloos.
Al sinds ik klein ben keek ik naar de trouwfoto's van mijn ouders en droomde ik over mijn eigen huwelijk, ik zeg huwelijk en geen bruiloft omdat ik niet het feest wil maar de verbintenis maar dat terzijde.
Anyway, rond mijn 21e leerde ik mijn huidige partner kennen en dacht ik wel binnen 2 jaar verloofd maar die grappenmaker liet mij daar 6 jaar op wachten.
Hij heeft het wel heel leuk gedaan toen ons kleine meisje werd geboren had zij een rompertje aan met: 'wil jij met mijn papa trouwen?' Heel schattig.
Naast de mensen die blij voor mij waren, zaten er ook een paar mensen tussen die kwamen met opmerkingen zoals, 'nu nog trouwen? Jullie zijn al zolang samen en hebben al een kind' Dat lijkt mij juist een reden om het te doen.
'Je bent nog zo jong.' Ik ben al 27 en mijn partner wordt dit jaar 30, ik weet niet wat daar zo jong aan is.
'Wil je geen carrière maken?' Ik heb een vaste baan, heb veel verschillende functies gehad van caissière tot store manager. Ik vind het wel best.
Ik wil gewoon voor mijn kindjes zorgen, is dat geen carrière?
Zoveel meningen kreeg ik over mij heen, ik heb ook geen commentaar wanneer mensen mij ouderwets vinden hiermee.
Tegenwoordig nemen mensen ook met iedereen kinderen, dan denk ik ook wel van is een kind niet meer een bindend iets dan een huwelijk? Waarom zijn mensen er dan zo op tegen?

Hoe denk jij over trouwen?

X Deb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten