Zo met Pasen..

28.3.16

in


Wat doet iedereen zo met Pasen?
Terwijl ik dit schrijf rijden wij op de snelweg, kids achterin, naar Rotterdam.
Familiebezoek op een feestdag klinkt normaal want dat is het ook.
Allemaal heel rustig op de weg want half Nederland zal wel traditioneel in de Ikea zijn of gourmetten. Doen mensen dat nog met Pasen? Maakt niet uit.
Zo een mooie dag en mooie feestdag en dan maakt het mij toch een beetje verdrietig als ik eraan denk dat de aanslagen van Brussel waren gepland op Pasen maar dat ze het eerder hadden gedaan omdat ze bang waren gepakt te worden.
Normaal probeer ik heel erg dit soort dingen weer uit mijn hoofd te halen maar laten we eerlijk zijn dit komt wel heel erg dichtbij nu.
Tuurlijk zijn alle aanslagen verschrikkelijk en het is een soort ver-van-mijn-bed show voor meer mensen dan je denkt en onbewust waarschijnlijk ook voor jou en voor mij.
Maar wanneer je dan hoort dat het in Brussel gebeurdt, in Belgiƫ, het land dat grenst aan de onze begint het ook wel bij mij een klein beetje warm onder de voeten te worden.
Het liefst denk ik er nooit over na, gooi ik de kranten weg en de televisie nooit meer aan. Maarja waarschijnlijk houden al genoeg hun oren en ogen dicht hiervoor daarom kies ik ervoor om dat niet te doen.

Fijn Pasen.

X Deb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten