Anti roze

4.10.16

in


'Wanneer ik kinderen krijg ga ik geen roze halen. Het is zo standaard om voor een meisje alles maar roze te doen. Dat is toch zo ouderwets?'



Ja zeker dit zei ik allemaal voordat ik zwanger werd en tijdens mijn zwangerschap. Mijn kind gaat geen roze dragen. Ik was er zo een, ik was een antiroze mama zwanger van een meisje. Ik had dit gevoel al voordat ik zwanger werd maar al snel keerde dat helemaal om. Tijdens mijn babyshower werd mij gevraagd wat voor kleuren ik graag wilde hebben. Zelfverzekerd zei ik doe maar zwart-wit en misschien wat pastel kleuren. Toen ik die dag werd verrast met de shower was ik blij om te zien dat er toch best veel roze was gebruikt. Emotie? Misschien. Door de hormonen? Waarschijnlijk wel. In ieder geval hield het daar niet op. Zoals iedere aanstaande moeder kocht ik veel kleertjes in de kleinste maten omdat het er allemaal zo super schattig uit zou zien. Maar geen roze, nee dat niet, niet voor mijn kindje. Vind het ook wel grappig om te zien dat in de eerste weken en maanden van mijn dochter dat ze meestal wit, bruin en wat pastel droeg. 


Nou laat het maar komen..

Ineens gebeurde het ik kocht zelf mijn eerste roze item voor haar en toen was het hek van de dam denk ik. Ik dacht er niet eens meer bij na of ik het vroeger wel of niet leuk vond. Ik vind roze geweldig. Mijn toetsenbord is roze, mijn schoenen en mijn telefoonhoesje. Waarom zou ik dan geen roze spulletjes voor haar kopen? Ik vind het ook niet erg. Daar waar ze een stoere groene bomberjack van de jongensafdeling aan kan doe ik voor haar ook een girly paar schoenen aan met roze pompoms erop. Zolang er maar afwisseling is. Wat had jij jezelf beloofd nooit te doen en dat je uiteindelijk toch nu doet?


X Deb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten