#bellyjelly

5.12.16

in
Ik kwam laatst een artikel tegen met de hashtag: belly jelly. Nee dit heeft niks te maken met de populaire snoepjes Jelly Beans maar alles met je body consious zijn. Met de hashtag #bellyjelly laten vrouwen over de hele wereld zien dat je niet perse een platte buik รก la Victoria Secret model hoeft te hebben. 

Schoonheidsideaal.
Het is nou eenmaal wat de meeste mensen willen, ik werkte er ook vier dagen in de week in de sportschool aan totdat ik ontdekte dat ik zwanger was en zeker een halfjaar geen sportschool van binnen heb gezien. Ook na mijn zwangerschap ben ik waarschijnlijk een paar keer geweest maar de drive om echt ervoor te gaan zoals eerst is er niet meer. Dat kan zijn omdat ik die platte buik en getonede billen niet meer zo belangrijk vind. Ik zeg niet dat dat nooit meer komt maar op dit moment heb ik er geen behoefte aan en speel ik liever nog even door met Aurora. Maar dat kan ook een kwestie van luiheid zijn. Maar toch zie ik bij zoveel vrouwen de nood om een week na de bevalling er nog beter uit te zien dan daarvoor om te laten zien van 'ja zie je wel ik heb een kind maar kijk ik zie er fantastisch uit.' 

Belly Jelly movenent.
Wat deze vrouwen nu eigenlijk willen is dat jij met de spreekwoordelijke 'billen' in dit geval buik bloot gaat. Zweet jij je helemaal kapot? Gooi dat T-shirt uit en train in je sportbeha verder. Als zij dat kan met haar platte buik waarom zou jij je moeten schamen? Jij hebt ook een buik alleen geen platte en daar is niks mis mee. Is dit wat voor mij? Nee. Maar ik begrijp wat deze vrouwen willen bereiken. Minder bodyshaming wat heel veel gebeurd en meer begrip voor andere type lichamen. En bovenal wat respect. 

Wat vindt jij hiervan?

XDeb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten