Werken & het moederschap

15.12.16

in


Ja, dat valt mij best zwaar.

Ik weet nog toen ik jonger was (zo een tien jaar geleden) was het altijd mijn bedoeling om te stoppen met werken zodra ik kinderen kreeg. Daar ging ik altijd vanuit. Nu zo een tien jaar verder, een economische crisis, drama op de woningmarkt en een baby later er nog niet van gekomen. Het wordt je niet makkelijk gemaakt. Ik ben wel een dag minder gaan werken maar werk nog steeds fulltime en dat is best zwaar merk ik nu een jaar later. Nu zijn er heel veel vrouwen die dolgraag nog zouden willen werken maar ik ben daar niet 1 van. 

Werken moet.
.. nou niks moet. Laat mij bij het begin beginnen. Mijn partner en ik wonen in Amsterdam. Ik woon er al mijn hele leven. Maar de laatste tijd is er iets hier gaande in Amsterdam waar wij Amsterdammers niet zo blij van worden. De huizenprijzen gaan heel hard omhoog. En ookal kan je de huur makkelijk betalen met z'n tweeen wordt er wel geƫist dat je gezamenlijk vier keer de huur verdient en de salaris van je partner telt dan voor de helft mee. Wat? Ja. En aangezien de huur hier een paar 100 euro hoger ligt dan in andere gemeentes kan dat oplopen tot wel 1000 euro wat je per maand extra moet verdienen. Mijn voorwaarde op minder werken is eerst een huis vinden voor ons. Vandaar dat ik mijn fulltime baan aanhou. En dat is de enige reden. Daar doe ik het voor.



Tot die tijd gaan we nog heen en weer met de baby naar mijn moeder om op te passen en ga ik nog vier dagen in de week naar het werk. Maar ik heb een doel.

X Deb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten