Baby dragen

15.12.16

in
Ik schrijf vaak over dingen die mij opvallen, dit is dus zo een blogpost. Toen ik zwanger raakte, al eigenlijk daarvoor hield ik niet van kinderwagens. Nog steeds niet. Ze zijn groot, lomp en staan voor mijn gevoel altijd in de weg. Ik zal vooral niet over die ouders beginnen die hun kinderwagen, inclusief kind even ergens 'parkeren' en zelf een kilometer verder iets aan het bekijken zijn. Voor mij zijn kinderwagens in een menigte echt een nachtmerrie, voor een wandeling of ergens rustig daarentegen wel weer heerlijk. Hoe vaak heb je het wel niet meegemaakt? In een drukke straat of winkel. Wordt je bijna overreden door een kinderwagen. Nu weet ik ook wel dat alle mamas natuurlijk moeten shoppen maar op zaterdagmiddag om drie uur is misschien niet het beste tijdstip. En toch lijkt het dan kinderwagenfile alsof er wordt afgesproken om met spitsuur met z'n allen even het centrum in te gaan. 


Draagdoek.
Alhoewel baby, die nu geen baby meer is er een beetje te groot voor is zijn mijn draagdoek en ik onafscheidelijk. Toen ze klein was kon ze zich lekker verstoppen en slapen. Gewoon mobiel zijn en niet in allerlei bochten hoeven te wringen zoals met een kinderwagen. Nu ze wat groter is, is de draagdoek meer voor ondersteuning wanneer ik haar vastheb. Ik ga natuurijk geen tien kilo aan dreumes op mijn buik vastbinden. Ze zit op mijn heup maar met de doek vast, zodat ik haar vastheb maar ook mijn beide handen kan gebruiken wanneer dat nodig is. Mijn draagdoek van Babylonia heeft mij zeker vaker geholpen. Nu kan dreumesje zelf lopen en wilt dat ieder moment van de dag vooral buiten. Dus ligt mijn trusty draagdoek netjes opgevouwen thuis totdat ik 'm weer nodig heb.

Hoe beweeg jij je het liefst voort met de baby?

XDeb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten